Wednesday, December 15, 2010

my name is Syakirah finale ceycey

sebenarnya rasa poyo jugak buat post banyak-banyak part. bajet cerita Harry Potter. tapi saya rasa ketiga-tiga post memberi makna gitu sebab semua pasal family saya.

ekceli saya tak bermaksud nak tunjuk emo buat post yang menyentuh hati. sebab saya memang tak reti nak jiwang. betul. okay. taknak tipu. well, family is my strength. memang betul tu sebab family yang buat saya siapa saya sekarang. sepanjang saya hidup, banyak kali saya berubah. kadang-kadang lame, pastu jadi mulia, esoknya jadi tak tentu hala. tapi, family je yang stay dengan saya. diorang tak pindah rumah pun. setia je membela diri ini yang lame. ye saya ulang, lame. tapi diorang tetap menerima saya seadanya. ada ke orang lain macam tu? pakwe lagi la. haish. sebab tu saya anggap family is my everything.

"Sebaik-baik kamu adalah orang yang paling baik hubungannya dengan ahli keluarganya. Dan aku adalah orang yang paling baik untuk keluargaku." - Hadis

sejujurnya, saya rasa Allah SWT buat macam ni sebab nak buat saya happy.

sebab pertama, saya dapat tengok dengan mata kepala betapa kasih sayang family saya sangat kuat. nampak abang-abang yang taf boleh nangis macam tuu je. deras je air mata diorang. Ibu lagi la taf. Ibu tak nangis tau tak sebab taknak anak-anak dia lemah jugak. kami semua bagi kekuatan yang sangat sedikit kat masing-masing sebab ni bukan family orang lain. sebenarnya, saya sangat happy. eh tak, bahagia. sebab tau saya ada family yang penuh kasih sayang.

sebab kedua, saya dapat tengok sape sayang saya dan sape pura-pura sayang saya. pergh ramai kot sayang saya. hehe. maksud saya, tengok kawan-kawan yang bagi sapot, menangis sama-sama, datang melawat semua, demi Allah tak pernah sangka saya dihargai camtu sekali. sebab tu orang cakap
“gelak besar ramai-ramai, nangislah kau sorang-sorang.”

yang ketiga paling best, Allah SWT nak bagi saya peluang merasai syurga tanpa dihisab kalau saya dan family antara orang-orang yang sabar. ini tak payah eloberet dah.

my name is Syakirah. the word Syakirah in Arabic stands for a person who is grateful. and so I, am greatly grateful for each tiny bit and piece of my life. good or bad. broken or not.








trillion gratitudes to those who give support directly or not. by meaning, to care to read my status, blog and anything i have written in public. a very short doa of yours is undoubtedly, highly appreciated and most important of all, is heard by Allah SWT that so, I am convinced that He will regard you rahmah. amin.

3 comments:

  1. Teeeeet! Entry ko memang sedih. Touching habis!

    ReplyDelete
  2. And I gave her a beautiful name, "Syakirah" and Allah blesses her with a beautiful heart.

    ReplyDelete
  3. ececeh..tgk,semua post awk pon bwat org nangess!! syakirah jd novelist la..xyah jd doctor..haha
    kidding2..be strong k!

    ReplyDelete