Tuesday, February 8, 2011

kurangkan dosa ye semua

today has been a really great day. i finally came back to room at 2.20 pm!! fuh fuh fuhhh. Muna Ain Zalikha pun bangga! because like for the past few days and weeks, balik paling awal pun pukul 5.30 pm. pape tah kan. kadang kadang ada meeting and discussion, kadang kadang saje bajet busy. tapi hari ni memang bangga sangat sebab dapat balik awal. fuh fuh. terharu sangat.

dah la tuh. over gile.

okay, back to the topic. tadi kan ada kelas Pendidikan Islam. okay fine, bukan tadi je. selalu lah ada. to be frank, i have not been giving all my attention and focus to the class. sorry Ustaz :( but today's and previous presentation got me all ears and mouths shut (?) the first one punya topic Sunnah and the second one is Syariah Perundangan Islam. (i think i get the topics right)

but here's the thing, all the contents and points are EXACTLY, exactly hokeh, the same as what i have studied back in form 4 and 5. ya Allah ni bukan deja vu dah. everything was like flashing back and forth non-stop right on my face u know! muka Ustazah Mariaton (which is my Quran Sunnah's Ustazah) and Ustazah Simi (Syariah Islamiah's Ustazah)

talking about these two great persons i know, i am more than proud to express how lucky i am to get the chance to be their student.

Ustazah Mariaton was so macho i tell you. bukan macho ape, style mengajar dia tu. style mengajar dia memang cool sangat. dia akan duduk kat tempat duduk cikgu tu kan, tak senyum tak hape (tapi serius kalo senyum manisssss sangatttt), pastu once bukak mulut, fuhh. semangat dia memang membara. ayat ayat yang digunakan cukup tajam dan macho. sebab tu susah nak tidur time kelas dia sebab semangat dia macam disalurkan ke setiap urat dan sendiri yang membuatkan bulu roma semua tegak.

okay fine, Nazrin Afifi, yelah, kadang kadang aku tertidur jugak.

Ustazah Simi pulak same macho. Ustazah sangat kecik tapi suara fuh fuh. straight empat kelas boleh dengar (walaupun ada dinding batu) so kalo tidur tu boleh diklasifikasi sebagai pekak. sebab agak ajaib untuk sape sape tidur bila Ustazah start explain kat depan. tapi takpe, dengan frequency suara yang macam tu lahh yang buat semua terjaga dan juga rasa bersemangat nak belajar. ni pun macam garang, tapi memang cair kalau tengok Ustazah sengih.

they are the best la i tell you. cara pengajaran tu memang bagus sangat sangat sebab eventhough orang cakap subject Syariah and Quran Sunnah ni subject hafalan, they don't make it that way. i remember they once said (tak ingat mana satu, Ustazah Simi kot)

"nanti dah keluar sekolah, jangan lah perangai teruk teruk ye. kamu ni anak Ustazah jugak. ingat tu kamu pernah belajar Syariah, Quran Sunnah. jangan lupa pulak semua ilmu ni."

okay hold it right there!! the last sentence. hohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

maafkan saya, Asaatizah. jujur saya cakap ni, saya memang suka sangat dua subjek ni. Ustazah pun sangat cool. tapi saya rasa bersalah sebab banyak ilmu tu yang saya dah lupa. malu memang malu. tapi malunyeeee saya sebab dok sebok belajar Biology, TOK, Maths Higher Level (heh) tapi subjek Ustazah ni saya lupa. saya rasa bersalah kat Ustazah yang penat ajar saya tapi saya lupa sekarang. apelah saya ni kan. tadi masa presentation Pai, i was saying to myself

"yeahh aku tau nih aku pernah belajar nihh!!"

1 minute later..

"oh.. aku dah lupa"




dah puas google buku Syariah. ni je jumpe.


Diriwayatkan dari Muawiyah b Abu Sufyan

"Siapa yang Allah mahukan kebaikan padanya nescaya Allah memberi kefahaman agama kepadanya."

HR. Bukhari dan Muslim

7 comments:

  1. Muahahaha aku baru habis belajar syariah tadi, bab hadith. sahih hasan dhaif maudhu' semua tp haram apa syarat semua aku lupa -.-

    ReplyDelete
  2. kannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn. sian ustazah kalo ustazah tau :'(

    ReplyDelete
  3. thanks fatiha :D and er. luqman? .....

    ReplyDelete
  4. =.=

    ade jugak name aku.. eh sya, aku rindu laa asaatizah kite nih.. waaa!!!

    ReplyDelete
  5. haha. baru perasan keeee. aku rindu jugakk. dorang mesti rindu kte gak ennn :DDD

    ReplyDelete